Tuesday 31 July 2012

Olimpik: Muka Tak Malu, Malaysia Atlet Bertelanjang?

Sumber: Ibnu Hasyim

                           Penerjun negara, Leong Mun Yee menjalani latihan di Pusat Akuatik di London, semalam  

SUKAN
Semangat perjuangan memuncak
LONDON - Doa restu kami pohonkan antara nada merendah diri tetapi penuh bersemangat yang ditagih 33 atlet negara yang antara mereka turun ke gelanggang pertarungan hari ini, beberapa jam sebelum Sukan Olimpik 2012 membuka tirainya secara rasmi di kota London malam ini.

Luahan itu disampaikan ketua kontinjen negara, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid yang bersemangat ketika meninjau latihan atlet terjun negara di pusat akuatik di Olympic Park, semalam.

Menurut Ahmad Sarji, persiapan akhir atlet negara berada pada tahap tertinggi dengan semua mereka telah berada di perkampungan sukan melainkan atlet olahraga Noraseela Khalid dan lompat tinggi, Lee Hup Wei yang dijangka menyertai yang lain tidak lama lagi... Lapor sebuah akhbar tempatan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid yang bersemangat ketika meninjau latihan atlet terjun negara di pusat akuatik di Olympic Park, semalam. Bersemangat dengan semangat perjuangan yang memuncak. Apa yang memuncak dengan pakaian bertelanjang atletnya, di bulan puasa ini?

Malaysia memang bangga dengan pakaiaan atletnya bertelanjang (berpakaian tetapi telanjang seperti yang disabdakan Nabi SAW)? Juga mengaku Malaysia negara Islam? Tak malu atlenya bertelanjang? Memang melatih ahli sukannya muka tak malu.. Termasuk bersama pemimpin-pemimpinnya. Gambar di atas sebagai contoh..(IH

No comments:

Post a Comment

Popular Posts