Saturday 23 March 2013

Artis Sokong Pas, Ulamak Sokong Umno


Ketika artis, pegaawai tertinggi tentera dan pegawai kerajaan tidak sokong Umno,, tiba-tiba ada cendekiawan Islam sedia tubuh badan penasihat khas BN untuk tadbir Kelantan. Dunia sudah tua, manusia yang diberi otak untuk memahami agama Allah pula hendak sokong perjuangan Umno yang batil dan penuh dengan rekod buruk sepanjang 55 tahun merdeka.

Apakah mereka ini golongan yang telah buta hati sehingga tergamak untuk membantu Umno di Kelantan. Kita tidaklah anggap pemerintahan Pas di Kelantan sempurna, sekurang-kurangnya lebih baik daripada negeri yang Umno perintah.
Kenapa Prof Mahmud Zuhdi dan rakan-rakan yang sama waktu dengannya tidak menegur sikap zalim kerajaan Pusat yang sekat royalti minyak hampir RM12 bilion. 118 projek sejak RMK 6 disekat sampai di Kelantan. Apakah tidak berdosa kerja kerajaan Pusat?

Kalau pun mereka ini hendak sangat kepentingan dunia dan makanlah sepuas-puas atas dunia ini, janganlah umum kepada orang lain tentang sikap pengampu mereka. Sepatutnya mereka orang agamawan membantu mengukuhkan kerajaan yang dipimpin oleh seorang Tuan Guru yang belajar kitab sama seperti mereka belajar. Seorang tokoh agama berjaya membawa kemajuan dunia dan ukhrawi di Kelantan, walau pun dihalang daripada berbagai sudut. Adakah mereka mampu bertahan seperti Tuan Guru Nik Aziz jika mereka berada di tempat Tuan Guru Nik Aziz.

Sumber: idrisahmad.wordpress.com

No comments:

Post a Comment

Popular Posts